När livet vänds upp och ner

”Jag önskar jag hade en sådan förmåga, att tända en hälsans läkande låga

Då skulle den särskilt för dig få brinna o få allt det onda att helt försvinna.

Den skulle se till att kurvan vänder och att du får omsorg av goda händer.

Dag och natt hos dig den skulle vaka och ge dig all kraft att få hälsan tillbaka”

Våren 2017 har hittills varit den värsta i hela mitt liv. Den har inneburit en jäkla massa sjukhusbesök, ovisshet o cancerutredning.

Min älskade mormor har fått obotlig lungcancer. Hon har varit väldigt dålig o inlagd på sjukhus. Genomgått en rad olika undersökningar. Och hon är så tapper! 

Just nu tar vi en vecka i taget. O cellgifterna startade för 6 veckor sedan. O imorgon är de dags för en röntgen igen o jag håller allt jag har att tumörerna har minskat eller iaf stannat upp. Jag vet att den är obotlig. Hon kommer aldrig att bli frisk. Cellgifterna sätts in för att lindra hennes symptom o att förhopningsvis ge oss lite mera tid.

Hur kan man någonsin vara beredd på att få det där beskedet. Beskedet som vänder upp o ner på hela ens värld. Jag trodde att jag var beredd, förberedd på det värsta. Men hur kan man nånsin vara beredd? Jag tror inte att man kan det. Det kom som en chock. 

Man har lixom inget val. Än att vara stark, oavsett hur svag man än egentligen är. 

Jag har försökt att glädjas åt de små sakerna. T ex att de inte är den mest aggressivaste sorten. Men hur lätt är de när man får beskedet obotlig? 

Försökt vara tacksam över att de inte spridit sig mer än till lymfkörtlar. Men varför har de spridit sig alls? 

De kunde lixom ha varit bättre. Men vet så väl att de hade kunnat vara sämre också. Sjukt känsla det där. Att försöka glädjas åt de små positiva beskeden man har fått. När man precis fått beskedet obotlig cancer. Ett besked ingen människa vill ha.

Livet är orättvist! Men jag ska kriga för din skull mormor ❤ Det finns inga andra alternativ än att vara lika stark som min mormor är mitt i allt. Hon är min idol alla dagar i veckan. Henne vill jag bli som när jag blir stor

Ensam är stark men starkast är vi tillsammans. L Y C K T M A N ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

