Long time no see

Vart skall jag börja? Väldigt mkt har hänt i livet därav en tystnad på bloggen, men ni som följer oss på fb o Instagram är ju uppdaterade iaf 🙂

Tänker försöka hålla mig kort….

Jag har bytt jobb! Var tjänstledig i 6 månader o valde sen att säga upp mig. Är numera både skyddsvakt o hundförare o trivs som fisken i vattnet på min nya arbetsplats 🙂

Mannen myten legenden! Min kärlek! Äntligen har jag hittat mannen i mitt liv, o hundarna har fått den bästa hussen dem kan tänka sig 🙂 Drygt 6 månader ihop o med honom vill jag dela resten av mitt liv med ❤

Eboni min Eboni ❤ Min högra hand, mitt allt! Har inte blivit mkt tävlande alls för vår del, dels p ga att jag har behövt prioritera nya jobbet o sen för att hon har haft en diffus hälta. För att göra en lång historia kort så bokade vi en tid hos en fysioterpeut o efter de blev de ett veterinärbesök o i veckan fick jag svaret. Lindrig artros i båda boglederna…. Hon har även en liten knäskada som inte fått chans o kunna läka ordentligt så knät är lite vätskefyllt men de kommer självläka… Så nu börjar en tid med medicinering o rehab o jag ska göra allt jag kan för att få henne smärtfri så hon kan få flera aktiva år till, oavsett om vi kan tävla i agility eller ej ❤


Ny familjemedlem: Ringlets Jet

I somras tog jag hemma denna tös på prov o nu efter 5 månader ihop o 3 månaders utbildning är hon utbildad tjänstehund sprängämneshund o ska jobba med mig som hundförare. O det bästa av allt är att hon är min nu 😉 Jet är 1,5 år gammal och är en jättetrevlig hund, intensiv o har en enorm söklust. Hon har även börjat tränats i agility, lydnad o freestyle o i vår ska vi sätta igång spåret lite mer. Så tanken är att hon även ska vara en tävlingshund. Så stolt över denna tös 🙂

Tempo lilleman:) Har haft ett kanonbra år! Han har varit i väldigt fin form o har tävlat i laget o blivit uppflyttad till klass 2 i både hopp o agilityklass! Min vän Rebecca har varit extra matte åt honom o tävlar honom åt mig när jag inte har kunnat. Har jobbat väldigt mycket så tack Rebecca för att du tar hand om honom så bra o har underhållt hans träning:) Han har gått vödkgit jämt o är en säker hund att köra. Han har verkligen utvecklats enormt detta år 😀

Nova har oxå passerat 1,5 o för nån månad sen var de dags för röntgen o hon har A höfter o UA på armbågarna:D Vilken drömhund! Vi tävlade i freestyle tidigt i våras o kom 5:a har jag för mig med uppflytt till klass 2. Annars har vi inte kommit igång o tävla men vi har tränat så snart blir de debut i agilityn, o vi tränar inför de nya lydnadsreglerna nästa år o så ska vi fortsätta med freestylen:)



Klagar inte på slutet av detta år! Det är min tur nu! Målen för nästa år är att flytta ihop, hitta ett större hus. Och tävla mer! Glad tjej 🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

