Running bitches

Igår debuterade vi med nya laget Running bitches. Jag o Ebbo, Sussie med Astra, Cattis med Niki o Frida med Yes 👊

Frida körde Astra då Sussie inte kunde delta o trots att det var hundens debut o att Frida bara tränat med henne 2 gånger så gick de strålande. Första loppet hann Frida inte banvandra men det gick ju fint ändå 😉
I första loppet diskade sig laget o jag o Ebbo drog på oss 10 hinderfel. Jag var sjukt stressad då jag o Antonio fastnade i köer o jag kom när banvandringen var igång, tog lite tid att få ner pulsen 😄

Hoppklassen kom laget i mål på drygt 10 fel. Eboni nollade! Underbara hund! En vid båge, jag jobbade med att få in henne då hon nästan sprang på domaren o glömde svänga vilket gjorde att jag glömde mitt tänkta byte men se där det gick ju ändå 😉 Bra tid oxå! Tycker hon börjat trycka på ännu mer på senaste o jag älskar när de går fort. Kanske att vi kommer kunna konkurrera i trean sen. Jag tror o hoppas att vi snart är där 🙊

image

Annars då. Tempo är nykastrerad. Äntligen tog jag tag i att boka en tid. Så nu är de vila för honom, så han kommer inte få tävla förens Guldagilityn i Kalmar även om han säkert skulle kunna tävla nån klass 1 innan men jag vill bygga upp han igen innan o jag fokuserar mest på att tävla klass 2 med Eboni fram tills dess. Har anmält mig till några dubbla klass 2 tävlingar o jag har en lite dröm att vara uppe i 3an till juli eller bli uppflyttad under Kalmar. O fortsätter hon leverera som hon gjort på senaste kommer de kanske bli så. Längtar tills klass 3 för att få köra svårare banor o se hur långt tiderna räcker, är ju en otrolig konkurrens i toppen 👊

image

image

image

Kärleken går bra. Jag o Antonio försöker träffas så ofta det bara går. Igår var han med på tävlingen o hsr även varit med när jag tränat o han verkar tycka det är roligt o vill testa lite själv framöver o mitt mål är att få han att träna o i framtiden kanske tävla, med Tempo. Stackars 08 som goes hundnörd, smällar man får ta när man är tillsammans med mig 😂 O Tempo dyrkar sin husse. Han har alltid varit en hund som dragits mer till killar än tjejer men denna husse har något speciellt. O han tycker inte sämre om honom när han får premisser som nyopererad som att t ex få ligga med i soffan eller varför inte i sängen bredvid husse när matte jobbar, trots husses allergi. Vilken man jag har träffat 😍😘💖

image

image

image

Utöver de har vi båda hunnit fylla år o då blev de middag o fest i Sthlm, firat Valborg i uppsala, dansa utan att pausa o mycket mer. Livet leker o jag är så tacksam ❤

Lite bilder från senaste

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

