Tävling :D

I slutet av säsongen 2012 började det släppa för mig och Eboni i agilityn. Rivningarna var som bortblåsta, vi hade fått in bra rutiner innan och efter start samt ett bra samspel och litade på varandra under loppet. Jag minns hur lycklig jag blev när ganska främmande människor (nåja man börjar ju kunna igen agilitymänniskorna efter ett tag) kom fram och berömde oss över våran utveckling 🙂
Vi har dock haft problem med kontakfälten på tävling, aldrig på träning så vi var väl dem ständiga fem felarna i agilityklassen kan man säga.

Under 2013 hann jag starta på 1 tävling eller vart det två? Hur som helst så var det precis innan parningen, och under hela sommaren hade Eboni valpar. Eftersom hon kom hem i ett dåligt skick efter mammaledigheten, så blev det inte ens en tävling under hösten utan jag ville bygga upp henne igen, och få tillbaka den hunden hon var innan valparna.

Idag har det gått 9 snart 10 månader sedan vi tävlade senast och jag är jättenöjd! Samma coola och lugna hund utanför banan, och samma attityd och glädje på banan 🙂
I hoppklassen lurade hon mig till månen 😀 Jag missade att hon hoppade bredvid ett hinder, haha, jag såg bara i ögonvrån att hon hoppade och trodde såklart hon hoppade över bommen, men tydligen hade hon inte tid att vinkla ut sig några cm för att sedan hoppa men eftersom jag sa fram hoppa, så hoppade hon ju iaf:P Haha, sen blev det två småfel men hon var så glad och mitt adrenalin pumpade och jag njöt av varje sekund 🙂

I agility ettan gick det riktigt bra! Hon tog kontaktfälten och kändes väldigt mjuk och lyhörd, men givetvis åkte en bom ner… Så otrolig surt!!! Men så är det ju i denna sport, haha, men jag tycker verkligen detta var en bra start på säsongen och nu vill jag bara tävla mer och mer:)

Vi har även haft besök av Sara med bröderna Zorro och Zider!! Jättekul att äntligen träffas igen. Dem är så lika våra syskon samtidigt som dem är så lika och det är roligt att se.

Vill även gratta till alla fina vänner som fick fina resultat idag! Ingen nämnd, ingen glömd 😉

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

