Helgen

Helgen, gud vad jag älskar helger, framförallt när dagarna är så underbart fina, frost och solsken. I går blev det riktigt god finmiddag hemma, killen jag och hundarna. Vi hade en riktig myskväll då det var vår sista helg tillsammans i denna lägenhet. Det är tufft! Två själar som älskar varandra, vill inget annat än att vara med varandra och har bott med varandra sen dag ett i princip, så det kommer att bli en tuff tid när han ska studera ett tag i en annan del av Sverige… Men jag fortsätter att drömma och vi fortsätter att prata om huset på landet, hundarna, fåren och de egna företaget, en dag kommer den dagen, det kommer bara att ta lite tid… Vintern kommer att bli trist och mörk, lite extra denna gång. Men jag kommer att bo i en stad där i princip alla mina träningsvänner bor, jag kommer att ha fullt upp med Eboni, valp och nytt jobb, jag kommer att vara sysselsatt, och all min lediga tid kommer att gå till hundarna…

Idag har jag varit med Hanna till kennel Emenem, där Hanna har vallat, Eboni agerade kurshund åt unghundarna, hon skötte sig bra men var het för äntligen fick hon valla på får som rör sig, och då blir man lite döv ibland;) Sen skulle ju Hanna hämta hem sin valp 🙂
Riktigt kul att vi kommer att ha valp samtidigt, hennes kille är drygt 4 veckor äldre än min, så dem kommer säkert att bli som bröder, och det är nyttigt för valpar att få träffa jämgamla och jämnstora valpar, och jag kommer att ha sällskap när det ska miljötränas osv:) Och tro inte att jag längtar ännu mer till Tempos ankomst!!

Här kommer bilder på grabbarna i kullen, blev 3 veckor i onsdags 🙂


Hane 1


Hane 2


Hane 3


Hane, 5


H
ane 6


H
ane 7

Givetvis är det Göran Elmertoft som fotat =)

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

