Fårjobb!


 Bilderna är från i våras

Idag har Eboni fått JOBBA! På 64 tackor och hon har väl som mest gått på 25 typ så det var svårt för henne då hunden måste jobba på ett annat sätt än när man vallar på 6.
Jag är så glad i själen att Eboni har gjort flertalet bra hämt på senaste, känner att jag börjar kunna lita på henne, att hon klarar det. Idag tog hon ut för mycket på ett hämt men hon hade svårt att se fåren flertalet gånger så det blev några omskick.

Jag avundas hennes envishet, hennes vilja att jobba, viljan att fortsätta fast hon egentligen är helt slut, och att hon aldrig någonsin ger upp. Fast det blev fel ibland och jag blev lite stressad så fortsatte hon som ingenting, hon skulle fan aldrig ge upp. Häftiga lilla byracka!

Kan tillägga att jag nog aldrig sett henne så här trött som hon är nu 🙂

Jag älskar vallning och när jag har fått mitt hus och möjligheten till får så lär jag bli en riktig nörd som bara vallar, fast agilityn kommer jag aldrig att svika, vi ska till SM punkt 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fårjobb!

  1. Sussie skriver:

    Vad roligt! Klart ni kommer till SM! Det tvivlar jag inte en sekund på 😉

  2. Hanna, G och S skriver:

    Hon är så läcker, EB! Nu satsar vi på en höst full med vallning 😀

Kommentera

