Vallning, planer, kurs och roadtrip

Ojoj mycket skojj att se fram emot här nu 🙂

Har jobbat i dagarna fem och är nu ledig i 1 vecka och den veckan kommer inte att spenderas hemma 🙂

Igår var jag och vallade och vilka hämt Eb gjorde, men vad olydig hon var.. Haha. I 25an lyssnade hon helt kanon men det är när hon är på avstånd hon inte lyssnar. Jag måste hitta bromsen, den finns där, men den ska finnas där jämt när jag vill, inte bara ibland!
Så idag har jag anmält till en fortsättningskurs i vallning här i höst, 6 tillfällen! Och förhoppningsvis kanske vi vågar starta i Oktober, jag menar, vi kanske inte klarar oss men då vet jag iaf vad som funkar och inte funkar!

Emelie med Emil och Håkan ska bo här denna vecka och ha Eboni, för tro det eller ej, det blir en hundfri tripp! Har aldrig i hela Ebonis liv varit utan henne i en vecka men jag litar helt och fullt på Emelie och dem känner varandra:) Emelie ska även tävla Eboni i laget på tisdag, spännande att se hur det går, är jag med kan nästan ingen ta över och köra henne, men är jag inte med hoppas jag att hon är den crazy dog som hon annars alltid är;)

Idag är jag glad! Jag mår så bra när jag unnar mig och Eboni roliga saker här när höstmörkret snart tränger sig på. Och en annan anledning till min glädje är att jag imorgon får träffa denna högt älskade och saknade tjejen:

Det kommer att bli ett kärt återseende! Bästa patrullhunden Falinn 😀

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

