En riktig hundhelg!

I helgen fick jag den stora äran att vara med på Emma Freak Le Chics kennelträff! =) Det tackar vi för!

Jobbade kväll på fredagen så då kunde inte jag deltaga men resterande helgen har vi varit med.

Igår började vi med spår, jag valde att lägga tre markeringsövningar åt Eboni så efter ca 30 meter låg ett föremål som jag ville att hon skulle liggmarkera.
Hon tog alla spårupptag fint och fanns inga tveksamheter när hon valde att fullfölja. Hon la sig pang bom direkt när jag röck i linan och sa ligg, men hon ville gärna ta prylarna i munnen, haha.
Sen blev det lydnad under eftermiddagen där fokuset låg på rutan och apporteringen och hon hade en jäkla fin attityd och ett bra tempo!

Idag böev det tre spår. Det första på grus- som hon spårat på en gång men det var lite för svårt, hon fick spåret drog iväg med en jäkla kraft för att vara hon, sen efter 7 meter stannade hon och bara vänta, vad gör vi? Så andra spåret började i skog och avslutades på grus, hon letade en liten stund vid övergången men när hon hittade spåret igen var det inga tveksamheter fram till slutet! Mycket bra!
Avslutade med ett icke förar spår (har bara varit jag som lagt hennes spår) med 2 föremål och det gick kanon! Noggran är hon och har ett perfekt tempo men några tapp, fullt förståligt när hon knappt spårat under hennes 3 åriga liv:)
Eftersom vi inte kommer att tävla i spåret så sket jag i liggmarkeringarna idag och ville se vad hon gjorde när hon hittade prylarna, hon tog dem i munnen och kom med dem till mig hur glad som helst 😉 Sötunge!
I lydnaden körde vi mest fritt följ och äntligen börjar jag bli riktigt nöjd! Har som kanske inte så många vet tränat om detta moment och den lilla svarta lär sig snabbt 🙂
Körde stå med massa stadgeövningar och belastningar samt apporteringen- där hon tappade fart efter kanske 5 gånger, trött höna!

Har träffat mycket trevligt folk, bekanta samt nya bekanta 😉 Och sett många fina hundar! Holländare FTW, lite så känns de!
Tack Emma för inbjudan! Och nu försöker vi köra på en liknande träningsträff 1 dag i månaden! Fasiken så effektivt det har kännts!

Nu väntar sängen och 9 arbetsdagar av 10, riktigt riktigt opepp….. Natti!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

