Examen- nu ska det firas!

Igår blev jag titulerad Hundmästare- Tjänstehund! Första kullen i Sverige! Jag har haft med mig Eboni under dessa två år så hon tog ju oxå examen kan man säga =)

Känner mig fri, dessa år har varit som en berg och dal bana och visst kan man ångra att man började denna utbildning, fast då hade jag inte lärt känna flera av dessa underbara personer som jag gjort tack vare utbildningen och via liorna. Klassen kommer jag knappast sakna, haha vad är det för fel på folk? Mycket skitsnack, utfrysning och falska rykten på senaste, men jag har fått de två finaste vännerna från YH 11, Rebecca och Michaela och idag firar vi med en Galaxy kryssning 🙂 För att avsluta denna underbara vecka med ännu en lagtävling på söndag, sen blire till att jobba!

Kommer förresten ett eget inlägg, eller iaf en film från Skolmästerskapen! I tisdags var en kanon dag men fina resultat och som pricken över iet ringde Falinns nya familj.
Blir så varm av att höra hur nöjda dem är, hur husse är helt lyrisk efter varje tjänstehundsträning då Falinn är så tydlig i sina markeringar, hon missar inte en bov hon;) Sen att hon ligger på i patrullering, det gör man om man heter Falinn;)
Lydnadstävlingen blev inställd p ga löp, och alla dessa beskrivningar dem ger mig, det är så Falinn, skönt att höra att hon är samma hund där som hon var hos mig. Världens kelgris som vill sitta i knät och pussas hela tiden, hoppar när man kommer hem men när man säger åt henne slänger hon sig pladask på rygg och ska bli kliad på magen, haha, det finns bara en av Falinn och det är hon! Har saknat henne sjukt mycket på senaste och klart att jag har tvivlat på mitt beslut när jag vet att en bättre mentalt hund får man inte, och som arbetskamrat är hon en av dem bästa. Eboni är guld värd men hennes motor och arbetsvilja och mentala stabilitet kan inte jämföras med Falinns, så jag måste erkänna att dem fått en av de bästa hundarna jag någonsin träffat och kanske en av dem bästa jag någonsin kommer att ha haft. Känns så skönt att det funkar så bra, att dem trivs ihop och att husse och matte är nöjda! Jag hoppas kunna hälsa på igen i sommar och få en dos av Falinn pussar;)

Här kommer bilder på mig och min andra hälft, Eboni kan göra mig galen och förtvivlad, men hon betyder mer än vad ord kan beskriva, kanske för att vi gått igenom en hel massa våra 3 år tillsammans, hon har varit min bästa vän i alla lägen och sommaren 2010 var det hon som gav mig kraft att fortsätta kämpa. Bilderna är tagna av Göran Elmertoft- http://elmertoft-foto.se/, enjoy!















 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Examen- nu ska det firas!

  1. Karina Hoff skriver:

    Gratulerer! 🙂 Og flotte bilder av deg og Eboni!

    Hilsen Karina og halvsøster Ami

Kommentera

