Fina Falinn

Förra tisdagen åkte vi hem från Varberg. Vi tog e18 hem för att på vägen stanna till i Herrljunga för att hälsa på Falinn och hennes nya familj!

Torsdagen efter att hon flyttat så ringde hennes nya matte och berättade att allting var bra och hade lite mat och träningsfrågor. Jag var lycklig, tänk att dem ville kontakta mig, och att få höra att man är välkommen när som helst, det finns alltid sovplats hos dem gjorde att hjärtat slog ett extra slag, vilka underbara människor!

Det var bara husse och Falinn hemma när vi kom och vi stod på tomten när han kom med henne i koppel. -Heej Falinn! sa jag och hon stannade upp, kollade på mig, såg allmänt förvirrad ut. -Heeej gumman, sa jag och då fattade hon vem det var och kom i full fart mot mig, hon vart helt överlycklig, hoppade, slängde sig på backen.

Eboni blev allt annat än glad över återseendet så hon fick ligga i buren en stund först sen tog vi en promenad och då hade spännigheten lagt sig, och Falinn hoppade in i mammas bil och bara lixom den här känner jag igen, ska jag följa med? När jag sa åt henne att hopa ner hoppade hon glatt in i sin hundbil och tycktes säga- Titta på min nya bil 🙂
När resten av familjen kom hem så märkte man att hon bytt flock så fint, anpassningsbara som hundar är, skönt att se.

Det blev en hel del prat, dem hade vissa funderingar och sen berättade jag lite om hennes liv innan hon kom till mig och även hur hon var då och vad vi pysslat med.

Dem var sjukt nöjda med henne, det verkade vara den bästa hunden dem någonsin haft. Husse hade kört en patrullstig någon dag innan och var helt lyrisk över hennes fina och tydliga markeringar:)

Dem tyckte alla att jag hade gjort ett grymt bra jobb med henne, hon är riktigt grundtränad, bara lite finpill så ska hon snart starta lydnads klass 1!

Falinn ska alltså bli hemvärnshund, hon kommer att få tävla i lydnad och bruks, spår och sen är dem jättesugna på rapporten och det är en gren som är given för Falinn, budföring är det bästa hon vet och att springa är belönande i sig för henne:) Så hon kommer att ha de fullt upp:)

Det fungerade jättebra med barnen och när bröderna bråkar ställer hon sig emellan dem, söööt!

Hon kunde inte få ett bättre hem och jag är så lycklig att jag kommer att få följa henne, och får träffa henne när jag vill:)

Jag hade sån sjuk ångest över att lämna in henne, räknade med att aldrig mer få höra av henne eller träffa henne, men se vilken tur jag hade! DET FINNS EN MENING MED ALLT!

Dem hade förresten redan bestämt sig dag 1 att hon blir kvar hos dem, hon tog dem med storm minst sagt:)

En stor sten har försvunnit, och även om saknaden är stor så vet jag att hon inte kunde få det bättre!

 


-Titta min nya bil 🙂

Snart kommer resultaten att strömma in, för jag vet att denhär hunden kommer att gå långt 🙂 ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

