Disktrasorna!!

Debut med nya laget idag och vi har haft så roligt och trevligt! Men vi gjorde skäl för namnet, disk och förarna såg ut som trasor när vi kom i mål efter att ha kört dessa grymma hundar;)

Första loppet var kaos för vår del, Eboni kunde bäst själv, men jag ser det inte som en besvikelse att hon ballade ur och gjorde de hon själv ville eftersom att hon är en väldigt mjuk hund som inte vill göra fel, hon vill alltid göra rätt, nästan så det blir för mycket och på senaste har hon gått ner sig lite i lydnadsträningen när det blivit tokigt och vi har fått göra om, inte likt henne, hon brukar kämpa och kämpa tills hon gör rätt och får belöning…
Hon har blivit grymt mammig och allmänt jobbigt klängig på mig (kan bero på att vi 2010 förlorade en flockmedlem, har flyttat 2 ggr efter de, jag bor lite hemma, lite hos mamma och lite varstans så jag är väl hennes största trygghet) Men hur som helst så ser jag det bara positivt att hon vågade ta för sig, att hon var lite busig och ”olydig”, att hon visade en självständighet som jag sällan ser i träning:)

Andra loppet så hade vi en nervös start och i mitten på banan ett staket, 3 hinder, ut, in, ut, in ut, jag var så grymt koncentrerad och plockade på henne som tusan och lyckades på de 2 första hindrerna men de sista tog hon från fel håll, starten gick klockrent så jag är nöjd med de loppet:)

Sista loppet gick alla hundar riktigt bra, tidigare bara disk. Vi kom i mål med 10 fel men en härlig känsla, det kändes mer som det brukar och jag var mer avslappnad tror jag. Vi hade 3 hundar i mål men sista hunden som endast rev sista hindret drog in på banan med sin leksak och hade en riktigt rolig stund;) Disk alltså, hahaha, men roligt var de;)

Taggade inför agilitysäsongen 2012, ska försöka mig på nån kurs för jag behöver hjälp med min handling, se har jag fått ett bra hum om våra svagheter, som jag behöver lite hjälp med, ska b la försöka lära henne olika kommandon, t ex samla ihop dig och gör en snäv sväng osv.

Tusen tack laget för en mycket trevlig dag, vi kommer snart att bli ett farligt farligt lag 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

