Det fanns en mening

en mening med att jag inte kunde ta emot en hund den veckan när de andra tog emot sina schäfrar. Det fanns en mening med att jag skulle vara bortrest då.
En stressad schäferpärla satt på fhte och väntade på just mig!


Jag var måttligt taggad på att ta en främmande schäfer 1 vecka innan sommarlovet började. Massa med planer, tävlingar och resemål, men en ny hund som jag inte ens känner.. Men tänk! Tänk att jag fick den finaste och bästa schäfertösen nånsin! Hon tog alla med storm, hon och Eb blev ganska snabbt bästa vänner, hon åkte gärna med i bilen, låg snällt i buren på tävlingarna, lekte med valparna hos Lovemix, lät barnen klänga på henne och kliva över henne. Stabil tjej!

Stressad som tusen när jag fick henne och det har varit kämpigt vissa stunder men all träning har gett resultat och nu är hon världens coolaste och lugnaste inne, fullt ös medvetslös ute, går bra i koppel och ger ALLT på träning. Lättlärd som tusen!

Jag älskar den här tjejen, jag har gett henne ett helt nytt liv, ett aktivt liv! Och hon har lärt mig så mycket. Älskade finaste schäferbus!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

