Hundträning

Mycket hundträning här nu. I måndags körde jag igenom brudarna med fokus på Lydnads ettan med Falinn och tvåan med Eboni. Det går bra! Falinn kan allt tävlingsmässigt utom apporten och sen måste vi träna plats, hon har börjat pipa så nu ska vi försöka med hakan i backen träning 🙂


Eb kan tvåans alla moment men jag exprementerar lite med rutan för att maxa hennes fart, jag var nöjd som det var med själva momentet men vet att hon kan ge mer. Men nu när jag satsat på farten så är hennes stående inte lika bra, hon hamnar lätt med en tass utanför, det gjorde hon aldrig förut, så frågan är…  Sen vill jag få upp tempot på tillbaka vägen vid apporteringen samt få bättre gripande. Håller även på att pilla på hoppet, ett moment hon kunnat då hon kan springa fram hoppa, sitta och hoppa tillbaka men jag vill ha mer framåt tänk, spring fram tills jag sagt sitt typ, hon hamnar lätt för nära annars..
Så vi pillar på och detaljträningen är rätt kul, när det inte blir för mycket:)

Idag träffade jag Mikh med Tayzons halvbror Jeppe, huuuundra år sedan… Glad att Mikh hittat tillbaka till träning/tävling, hon och Jeppe är såå fina tillsammans och han är sin storebror upp i dagen! Jag klarar knappt av att titta på dem utan att ögonen fylls av tårar. Fina fina hundar!


Älskade ängel vad jag saknar dig..

Mina tjejor gick bra,  dem går fasiken alltid bra, kommer inte ihåg vi senast hade ett dåligt pass!

Imorgon ska vi träna med Sussie och hundar, freestyle och lydnad står på schemat för snart nalkas de träningstävling för BÅDA TVÅ! Den ni! Att Falinn skulle få tävla freestyle, vem hade kunnat tro de? 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hundträning

  1. Sussie skriver:

    Du har blivit utmanad! Kolla min blogg 😉

Kommentera

