Måndagsångest

Idag är det måndag vilket innebär den obligatoriska måndagsångesten….
Har dock haft en helt underbar helg så jag borde ha fått energi så jag överlever veckan..

Ebonis träning har på senaste blivit lite lidande men nu ska jag försöka komma igång o träna regelbundet igen. Men hon går bra, mamma matte som måste peppa upp sig själv;)

Falinn tränas för fullt på praktiken, hon har utvecklats enormt på dessa 7 veckor. Igår gick hon 2 spår riktigt bra, ett på ca 700 m o det andra på ca 600. På torsdag ska vi göra delprov 1, 1000m spår, 3 föremål, uppbindning i basen + lydnad- linförighet, frittfölj o inkallning i terräng. Hon kan klara det, en riktigt duktig spårhund är hon, men om hon klarar det beror helt på mig 😉 Klarar vi det inte nu så har vi resten av terminen på oss att bli godkända, no stress.

Jag läste min gamla blogg som jag skrev i förra våren, för några veckor sedan. Förra våren var en tuff tid o jag trodde det skulle dröjja länge innan jag skulle må så dåligt som jag gjorde då.. När jag läste igenom den mådde jag bra, bättre än på länge, hade energi till tusen och älskade livet. Tänk hur fort det kan vända? Har ingen energi eller ork kvar snart, att gå ovetandes, orolig, ledsen och besviken tar kraft och energi.
Idag är jag ledig, orkar inte göra ett skit, ligger o kollar på serier lixom…
Men senare idag ska jag till Knivsta BK o träna med Emelie och Tess- tack o lov. Annars skulle jag väl ruttna bort här i soffan;)

Tur att man har sina solstrålar i livet som ger en styrka o energi. Hundarna finns alltid där o vad slår en Ebbonos som kommer fram och lägger nosen under min haka o försöker borra in sig i mig? Sen alla fina vänner, vad skulle jag göra utan er? Känner mig dock som en dålig vän just nu, orkar knappt med mig själv o önskar att jag hade mer ork så jag kunde träffa er oftare.. Sånt är väl livet? Och det blir ljusare igen, jag vet de.

Det är motgångarna som gör oss starkare–  jag kommer ju fan bli superwoman 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Måndagsångest

  1. M, S o U skriver:

    Kul med bra spårning med Falinn! 🙂 Och som du säger motgångar gör oss starkare!

  2. lynn skriver:

    Vad är det som gör att du har ångest på måndagar? Det som gör att du får ångest ta bort det!!! Livet är för kort för att man ska ha tid att lida igenom en dag i veckan.. 🙂

  3. Jenny skriver:

    Kolla din mejl! 😀 Behöver tips, hehe

Kommentera

