Agility

Har varit på Knivsta BK och tränat agility med två jobbarkompisar:)

Eboni var lite allan ballan i början, så himla jävla tänd, så när hon slarvade och rev så sa jag faktiskt åt henne o la henne ner, vilket jag inte brukar, men hon lugnade faktiskt ner sig så det kändes skönt. Andra passet var hon mer sansad men fort går de;) Slalom och kontakfälten var kanon, hon tog verkligen alla KF PEREFKT! Ska gå tillbaka o försöka få henne att stanna längre på dem på tävling också, ofta är jag så uppe i varv o släpper henne nästan direkt och det har blivit som ett mönster, man gör så på tävling, men man ska faktiskt göra de jag säger 😉 Måste påminna mig själv ibland! För hon har och har alltid haft fina kontaktfält, dem vill jag inte mista:)

Falinn fick lalla runt. Sjukt oseriöst men sjukt roligt. Hon börjar hoppa högt nu utan rivningar men ibland hoppar hon över hinderstödet och tunnlarna *ASG*. Fy vilken rolig hund hon är… Ingen agilityhund direkt, vi gör detta för att det är roligt, för att få upp smidigheten och kroppskontrollen och såklart få en bättre kontakt och relation 😉

Hon fick ju träna lydnad idag på praktiken, körde inom området- där hon alltid blir så himla stressad och dragig. Men det tog inte lång tid innan jag fick den kontakten vi har hemma, hon var riktigt duktig. T om veterinären kom ut och frågade vem det var som hade den hunden, shitt tänkte jag, det är jag. Då gav hon mig massa beröm för hon hade sett oss genom fönstret och tyckte det såg bra ut:) Skam den som ger sig! Jag ska få henne lugn o koncentrerad även på försvaret, vi är på god väg och jag älskar att arbeta med min schäferklump ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

