Bästa Falinn!

Guuud vilken liten spårhund det finns i henne!
Idag skulle vi lägga ett ca 300 m långt spår med minst 3 föremål i för att testa o se hur hundarna gör. Good luck sa ja, Falinn har inte fattat detta med spår…
Vad gör hunden? Går ett riktigt bra spår! Hon tar upp spåret själv och arbetar självständigt. Hon var lite yvig och sick sackade o vi kom fram till att de säkerligen beror på att jag haft godis i spåret (hon letar godis)… Hon hittade alla föremål utom ett- det första.

Andra spåret var liite längre o hade 3 föremål. Jag lät henne sitta och ta/lokalisera vittringen innan jag släppte på henne och nu jäklar gick hon som en klocka. Inte lika yvigt och med en större målmedvetenhet. Missade första föremålet.
När hon tappar spåret så ringar hon och hittar spåret jättefint! Himla roligt:)

Jag har alltså gjort för lätta spår, med godis, som gjort henne förvirrad, för hon har aldrig spårat såhär bra! Hon fattar ju poängen! Bra tempo, självständig, löser upp situationer själv och snabbt, tänker helt rätt när hon tappar spåret osv:)

Klantmatte som ställer till de! Men nu jävlar är vi på gång! Jag fick gåshud när vi gick sista spåret, nu vill jag bara spåra spåra spåra med Falinn, äääär så tänd, lika tänd som jag är på att valla med Ebbo =)

Tjoohooo, vi är på gång!

ps, skickar en extra tanke till 2 av mina klasskompisar som inte har de så himla lätt… Känns så dumt att jag är så glad, att det går så bra för oss medan dem sitter där helt förstörda av olika anledningar 😦 Lider med er! Kram

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

