Att få ner känslor i ord

är inte alltid det lättaste. Men ska försöka…

I fredags begav jag, Eboni och Falinn oss till U-SM för veterinärbesiktning och invigning!
Besiktningen gick fin fint och invigningen likaså. Ett band som spelade och då kom jag på idén att träna freestyle i ringen brevid när det spelades hög musik. Kan inte spela lika högt hemma som det är på tävling och folk har frågat om det är därför hon skäller så på tävling..
Hon gick hur bra som helst och inte ett ljud!
Senare på kvällen åkte jag hem till Sara o familj efter att ha chillat med trevligt folk hela eftermiddagen.

Lördag

Var nervös över att lydnaden och agilityn skulle krocka. Men vi la platsliggning och hon låg fint och stabilt 🙂 Sen vart det väntan då klass 2 skulle köra först. Så vi hann köra agilityn, som flöt på och gick snabbt innan lydnaden.
Det var en enkel bana, inga direkt klurigeter utom slalomingången där det fanns risk för vår del att ta den fel. Vi kom i mål på 10 fel, ett rivet hinder o fel slalomingång, jag hamnade långt efter henne och hon landade längre bort än vad jag räknat med så hade jag vart mer beredd på de hade jag plockat in henne. Men vi hade en skön känsla på banan iaf:)

Hon hann vila innan det var dags för lydnaden. Skulle hon orka håla ihop fast vi kört agility först?
Hon gick iaf ett jättefint program och känslan var på topp. Resultates visade sig att vi kammade ihop 193,5p och vann den dagen oc ledde med 1 poäng till tvåan…

På kvällen var det dags för freestyle. Har bara startat en gång inoff sen jag tävlade klass 1 i höstas. Jag såg detta bara som träning och en rolig grejj, ville se om hon skällde lika mkt på banan nu när hon gjort såna fina framsteg i olika miljlöer.. Detta var nog publikrekord, ar aldrig tävlat med så mkt folk så nära banan någonsin.

Det började struligt. Musiken sattes inte igång, Eb kom fram till mig såsom hon ska göra i början, jag backade och låg o funderade när och om musiken skulle starta. Sen drog den igång. Hon började jättejättefint och var så tyst o lugn. UT sprang hon som slimmad längst med bandet, hon kom upp sig och skällde, lyckades lugna henne och hon arbetade tyst igen. Sen när alva programmet gått, för vi vårt trick mys, musiken lugnar ner sig och Eb ska backa ifrån mig. När vi utför tricket mys tror alla att det är slut, vi får världens applåder och jubel och Eboni går ju igång på sånt, jag fortsätter och Eboni backar skällandes, jag tittar bak på DJn och dem har stäng av musiken, jag säger åt dem att fortsätta… Vi hamnade såklart ur fokus, men vi kom tillbaka bra ändå, hon hade säkert gåt ännu bättre och ännu tystare om inte alla börjat jubla;) Vi missar lite på slutet och Eb tycker det räcker med att ligga pang i en halv sekund;) Hahaha. Jag kallar sen på henne o klappar om henne. Jag lugnar henne för hon börjar gå upp sig på applåderna igen och innan vi lämnar banan får jag henne att buga mot publiken några gånger. Sen tar jag henne ”mellan” och går av banan. Eboni börjar kuta av banan 2 m innan banden för hon minns så väl att hennes äckliga burkmat ligger där utanför och väntar!

Jag är sååå nöjd, det bästa Eboni gjort i freestyleväg tror ja. Att känna publikens stöd, att få dessa applåder och jubel ( i tid och otid:P) betyder så oerört mkt. har aldrig fått såhär mkt applåder nånsin förut. Det betyder! Det betyder mer än vad poängen någonsin skulle göra. Hade ingen aning om vad domarna tyckte, men vi Hade publiken på vår sida:) Och känslan var på topp!
Framsteg med hönan, pausen har gjort oss gott och nu är vi taggade på freestyle igen:)
Senare påväg hem ringde Yessica och berättade att vi vann! Vi tog guld i Freestyleklass 2! Jag trodde jag skulle köra av vägen. Det var för bra för att vara sant…
Sov ganska ovaggat den natten;)

Söndag

Omvänd startordning, klass 1 börjar och jag startar sist. Platsen gick fint även denna dag:) Eb får ligga o vila i bilen tills det är dags för uppvärmning. Jag tar ut henne o värmer upp, känns bra. Jag ser och låter Eb vila när tvåan går in, det pirrade i magen när jag såg hur bra poäng dem fick om och om igen. Jag går in och bara kör, det får bära eller brista, jag är ändå så oerhört stolt!
Det går vägen, Eboni går fint. Folket utanför tror jag vinner, att vi hade snäppet högre poäng. Jag vågar inte tro något förens jag får se det själv.

Sen var det dags för agilityn. Innan min start fick jag veta att vi vann lydnaden! Att vi fick till 193,5 p idag med:D
Valde att gå in o bara köra utan krav, vi var redan bäst i två grenar, detta får gå som det går. Men vad gör vi! Vi går nollat och jag ar återigen fått bevisat för mig att jag har världens bästa tjej<3
Vi vann klassen igår och kom sammanlagt nia!

Det var våran helg. Min 2 åriga hund orkade hålla ihop och köra tre grenar under helgen, hon presterade i alla!

Det var en stolt matte som ställde sig på pallen, högt upp i 2 grenar igår!

Tack för allt min trefärgade bästa vän! Det är du och jag!

Bilder o filmer kommer. Nu ska jag packa inför vallkursen tis-ons. Jag, Tammy o Emelie åker redan ikväll. Packa upp o packa ner;)
Bästa älskade mamma tar Falinn så jag och Eboni kan få fokusera på bara oss o vallingen:)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

