Fårvakt

Imorse åkte vi till Tammys får och gav dem vatten, kollade till dem och vallade lite:)
Fick in fåren i 25an och där tränade vi hämt. Började med att bara köra höger ligg, vänster ligg, att hon alltså inte fick springa och hämta direkt för att se hur hon lyssnade 😉 Hon har börjat fatta konceptet och när jag säger ligg går hon (oftast) inte in mot fåren ett steg och sen lägger sig, utan hon lägger sig i den färdriktningen hon ska 🙂
Sen varierade jag med höger och vänster hämt och det gick sååå bra! Någon gång blev hon för snäv, då tog jag tillbaka henne och gjorde om, gör om, gör rätt- och precis så gjorde min lilla höna:)

Innan vi åkte hem testade jag även att träna liite längre hämt i stora hagen, även de gick bra!!!

Summa kardemumma- BRA VALLPASS! STORA framsteg på KORT tid! Grymma grymma hund!
Har några filmsnuttar på mobilen, någon som vet hur man får in dem i bloggen??

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fårvakt

  1. Sussie skriver:

    Vad kul att det går så bra för er! Grattis!
    Om du installerar en wordpress-app på din Iphone så ska det funka att lägga in filmer 😉
    Kram!

Kommentera

