Lydnadsträning

Nu har jag jobbat klart för 1 vecka, och kvällen spenderades med Emelie och Emil på Knivsta BK för lydnadsträning.

Platsliggningen gick fint, hon har mestadels huvudet ner men den åker upp då och då.
Tandvisningen gick också klockrent.
Linförghet, hon var väldigt het och fnös till en gång, vilket hon sällan gör 😉 Kändes som hon nästan överarbetade vänster och högersvängarna men Emelie sa att det sett snyggt ut:)
Läggandet var klockrent som alltid
Inkallning var mycket bättre och hennes stora bågar i slutet börjar bli mindre och mindre:P
Ställandet, hmmmmm, WTF, vart får dem allt ifrån! La sig ner! Hon har aldrig någonsin lagt sig på ställandet förut. Jag gjorde om då jag tyckte att jag sa kommandot hårdare än vanligt. Jag säger ligg ganska bestämt, men brukar säga stå med en ljus röst. Men nej hon la sig… la sig.. Sen stod hon:P
Jag tror att det kanske kanske kan bero på att vi tränat mycket mer läggande än ställande typ på promenader. Varje gång när hundarna strosar runt lösa och jag tränar läggande med Falinn så lägger sig Eboni. Och jag har tränat en del läggande med schäfern på senaste, kan det vara därför? Jag måste nog verkligen se till att Eboni ligger plats när jag tränar Falinn. Ofta strosar hon runt själv till en början men sen blir hon avundsjuk och gör det jag ber Falinn om, ofta ligg… Så i veckan ska vi fokusera på ställandet så det inte blir knas på tävling…
Apportering, klockrent.
Hopp över hinder, bra. Testade lite olika, hur nära jag ska sätta henne. Sätter jag henne för långt bort så hoppas hon tidigt och man tror nästan att hon ska slå i, så jag ska sätta henne nära för då hoppas hon bättre:)

Efter att jag kommenderat Emelie och Emil så körde vi kedjan inkallning och ställande och denna gång gick det bra! Måtte de bara varit en engångsgrejj…..

Falinn fick träna fotgående, och ställande. Hon gick riktigt bra med tanke påstörningen det blev av att det var 3 andra som tränade. Förut har det lixom varit lite er intressant än att bara gå fot;) Men inte idag!
Sen är hon en hund som verkar ha behovet av att få nosa av sig på nyare ställen innan hjärnan kan börja arbeta.. Men idag var hon inte alls lika nosig och jag kunde bryta henne ganska snabbt och börja jobba istället.. Och vet ni! Schäfern har en bakdel! Hennes ingångar börjar bli raka och snygga, och rumpan börjar följa med i svängarna:)
Hon fick även testa lite agilty igen, tunnlar är inga problem 🙂 Och sen fick hon hoppa lite lågt och det går sädär när man är en stor tjej fast kroppskontroll som en valp…:P

Trojja fick träna lite hemma i sängen, freestyletrix, peppad som aldrig förr:)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

