Agility och vallning

Fatta att vi vann… VI VANN! Vi var bäst! Vi hade noll fel och SNABBAST tid av alla! En magisk känsla, det perfekta loppet! (som givetvis inte blev filmas för dem jag kände där, alla vi startade efter varann;)
I lördags så fck vi 15 fel i båda loppen, jag kände mig nöjd, framförallt med hoppklassen där jag verkligen vågade skicka och lämna henne i en tunnel för att springa järnet dit jag skulle och eftersom jag VÅGADE, så han jag med sånt jag inte brukar hinna, jag låg lixom steget före och då blir det sällan fel;)
Men när jag kollade tiderna så var hon en av de snabbaste hundarna även den dagen, i ett av loppen där jag fick ta om slalom då hon tog fel ingång (dumma matte borde hjälpt henne i denna dumma ingång) hade vi näst snabbast tid, skiljde knappt en sekund, så utan slalomstrulet hade hon haft en oslagbar tid:)
Att vara bland dem snabbaste är ganska viktigt och jävligt roligt. Jag tycker dock inte att hon ser ut att vara en av dem snabbaste, finns massa hundar som ser ut att springa sjukt mycket snabbare, men Eboni har ändå lika bra om inte bättre tid! Det måste ha ngt att göra med deras steg och framförallt svängar?
Sen har jag börjat med en ny typ av handling som gör att det känns som jag har mer kontroll och hinner göra mitt så att säga, då känns det inte som att det går så snabbt som det gör. Spännande detdär:)

I söndags var vi och vallade med ett gäng flera timmar under dagen;) Vi körde två pass, och snackade en jävla massa hund:) Fick även riktigt bra tips på hur jag ska träna hämten, vilket är vårt svagaste moment. Tack för de:) Supertrevligt!

Idag tränade jag Falinn inne, körde lite pallen och hon har mer kol på baken än på sina bamsetassar som hon ska ha stilla på pallen:P
Tränade lite fotgående med fokus på ingångar, höger och vänstersvängar, dem var ärligt talat skitdåliga när hon kom. Hon satte sig snett och hade noll kontroll, kul när det går frammåt! Idag gick hon suveränt, dags att filma:)
Vet någon förresten hur man lägger in filmer från iphone till bloggen via telefonen? Min sladd är cepe så får inte in nåt på datan… Har en hel del filmer där.. Ni som har mig på fb har fått sett en del, men vore trevligt att få in dem här oxå:)

Idag och imorgon jobbar jag, imorgon kväll blir det lydnadsträning på klubben, på onsdag ska jag förhoppningsvis valla hos Olle:D Och på tors får det bli en genomkörare inför tävlingen på fredag:)

Tjingeling

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Agility och vallning

  1. Ni är grymt bra. Helt enkelt bäst!!!! Visste känns den offensiva handlingen bra. Skicka och stick!! Så är de bara. 🙂 När ses vi här näst??

Kommentera

