Semestern

Igårkväll kom vi hem efter 2 veckors semester på resande fot. Borta bra men hemma bäst! Hade nästan glömt hur mkt jag älskar mitt hem;)

Gotland:

Älskar Gotland, hur vackert är det inte där! Man behöver fan inte åka till utlandet när man kan åka till Gotland, det stämmer att det var som utomlands.
Vi hanns med mycket b la Kneippbyn, Blå lagunen, Fårö, strandpromanden, innerstaden, tofta bad 🙂
Tävlingarna gick av stapeln fre-söndagen, och fredagen var den dag som gick sämst, men vad kan man räkna med när hunden har varit skadad och man inte har tränatalls den senaste veckan, vi såg dagen som uppvärmning:)
Vi har inga resultat att skryta m men känslan! Känslan av att ha en hund som ger allt och lite till på banan, hon är mjuk och lyhörd och snabb. Utanför banan är hon helt perfekt, ingen stress, bryr sig inte om något annat än mig, hon drar inte ens i kopplet längre:)
Jag har kännt att jag vågat utmana oss lite denna helg, jag har gjort mina första blindbyten, och testat lite saker som jag aldrig provat på tävling, jag har kunnat skicka henne bättre än förut och hon har börjat riva mindre!

Banorna har varierat men handen på hjärtat har lagbanorna varit i svåraste laget (majoriteten av lagbanorna) flera var svårare än de klass 3 banor som fanns, är det verkligen rätt? Men det har varit roligt att testa riktiga handling banor och jag hittade ett sätt som gjorde att jag fick Eboni med mig, jag lockade och pockade och pratade med henne hela tiden, vilket gjorde att jag inte tappade henne vilket jag lätt gör då hon inte har så tajta svängar:)
Känslan när vi endast gick i mål med 10 fel på en av helgens svåraste banor var oslagbart, jag nästan grät! Och att laget gick i mål ed endast 10 fel gjorde inte saken sämre 😉 Tror vi kom 8a i de loppet!

Jag är iaf hur nöjd som helst över helgen! Och en stor eloge till Falinn som skött sig med bravur!
Men tältuppsättning på torsdags kvälle var helt galen! Jävla idioter till VUXNA människor det finns, våra ”granar” som snodde en av våra platsen då han gömde sig i buskarna och slängde bort våra saker och satte upp sitt tält där, kärringen som kom dragandes på barnvagnen med burar som stod 10 m ifrån där dem slog upp tältet, att sedan skrika åt oss att hon faktiskt oxå sprungit när vi svor åt dem gjorde ju inte saken sämre, tror hon vi var blinda? Skott i pannan ska såna omogna människor ha. Vi var tyvärr inte dem ända som råkade ut för dessa vuxna människor… Patetiskt.. Dagisnivå på dem! 😉

Lagom trötta åkte vi till varberg i måndags, för att semestra hos Ebonis uppfödare, som även hade 7 stycken bc valpar där, så vi var med deras sista vecka:)
Vi har hunnit med Gekås i 2 vändor, Skrea strand, Liseberg, grillkvällar, träning på Falkensbergs BK samt en kvällstävling. Hokus pokus som det alltid blir där så fick jag och Eboni oxå tävla i Skåne i tors. 3 klasser, 2 hopp och en agilty. I Agilityklassen fick i 10 fel, en rivning och slalomstrul. Men fiiina kontaktfält och fina skick fick vi till!
Första hoppklassen vart kaos. Jättefin början med en mjuk hund med fina svängar, sen strulade jag till de så det blev kaos;)
Hopplopp B, vi var nollade till näst sista hindret som Eboni river p ga att jag gjorde ett bakombyte där jag tyvärr saktade ner så Eboni kollade efter mig, sänkte baken och rev! Heeelvete, hade jag bara sprungit hade vi vunnit klassen och fått en pinne;) Det var länge sen det gick så sjukt bra. Jag fick tips av Madde på banvandringen hur jag skulle göra så denna gång testade jag lite annorlunda, jag försökte hålla koll på det motsatta benet, mina alldeles för viftande armar, och jag vågade skicka henne på ett helt annat sätt än tidigare, när jag hade skickat henne sprang jag snabbt till den plats jag ville vara på. Men jag ser det possitivt, länge sen vi bara fick 5 fel, så vi är på g:D
Tyvärr hann ingen filma dessa lopp, synd, för agiltyklassen och sista hoppklassen var bland de bästa loppen vi gjort.. Men Gotlands filmer kommer när jag hittat kamera sladden:/

Summa kardemumma, Eboni är på gång! Hon är i fin form, bättre än någonsin, vi börjar lära känna varandra på banan, och disken eller felen som vi får beror helt på mig, jag är för tidig, för sen, för otydlig, så Eboni gör aldrig fel, det är sant;)

Nu har jag skrivkramp och hundarna vill ha mat, sorry för flummigt inlägg, men det har varit så sjukt intensiva veckor och jag blir sån att jag knappt orkar skriva något alls, men några rader fick jag ju fram;)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

