Det är över nu…

wihaaa! Sista dagen på Håbohus idag! Har jobbat med duktiga och roliga tonåringar och kommer sakna dem lite faktiskt! Men jobbet i sig är väl inte så jävla kul, men bra betalt! Men fan vad jobbigt det är att gå upp 4 45 och pendla 50 min till jobbet varje morgon.. Kan åka 45 min senare när jag jobbar på försvaret och det är skillnad, tar max 25 min dit;)

Man märker på hundarna att dem haft tråkigt. Mamma har varit här och när hon har jobbat nätter så har dem sovit med mig på nätterna och med  mamma på dagarna bortsett från en pink mitt i.. Så dem har haft fullt med energi när jag kommit hem vid 17 så jag har tränat dem varje kväll..

Jag har tidigare nämnt att Falinn kom in tidigare till försvaret p ga stress, kunde ej vara lös och bet sönder saker hemma.. Inget jag märkt av. Men både igår och idag har hon bitit sönder lite saker under tiden hon var ensam hemma, sur blev jag när mamma messade men samtidigt är det inte så konstigt. Hon har inte gjort detta hos mig tidigare men nu börjar hon bli less och uttråkad tror jag, hon har ju så mycket spring i benen och behöver få använda hjärnan gärna dygnets alla timmar:P
Men nu när detta jobb är över så kommer jag att ha mer tid för mina hjärtan och dem kommer inte att behöva vara ensamma eller ligga stilla så mycket om dagarna.
Men det märks att Falinn börjar känna sig hemma, hon testar lite vad man får och inte får och har flertalet gånger de senaste dagarna inte lyssnat när jag ropat på henne när hon och Eboni varit lösa ( försöker alltid att gå igång Eboni) så nu kommer nog en period där jag får vara hård, vänlig men bestämd så att inget av detta återstår, men jag är inte orolig, hon är mjuk och vill göra rätt, men testa sig för måste man väl få?
Jag är iaf supernöjd med tösen, och hon passar bra in i flocken, hon och Eb börjar bli två söta systrar:)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

