Lägesrapport

Allt har gått fint med nykomlingen:) Promenaden på fhte med Trojja och Eboni gick bra, ingen av hundarna brydde sig. Skönt! Falinn låg tyst och snällt i bilen och hemma fick hon gå runt och nosa o installera sig. När mamma åkte hem med Trojja hade jag Falinn med kompostgaller i mitt rum och Eboni utanför. Eboni ignorerade henne totalt och höll sig i hallen.
Tog en promenad där Eboni fick gå lös och Falinn i koppel med mig, Eboni var lite skeptisk och tveksam, hon sa ifrån en gång när schäfer nosade henne i baken men thats it, och påväg hem gick dem sida vid sida. Nu har jag dem lösa här hemma Falinn bryr sig inte ett dugg, hon hoppar glatt upp i soffan och i sängen, men går även helt själv och lägger sig i buren som jag ställt upp, skööööönt!
Eboni ligger i mitt rum, hon är skeptisk och tycker nog miss schäfer är lite läskig, dem har hälsat på varandra och Eboni är lite stel men jag har varit på henne så hon gör absolut inget dumt, och jag förstår henne, en stor schäfer tik kommer hem till henne och tar för sig. Men jag är noga med att gå och kela och pussa med Ebbo, så hon vet att hon alltid kommer att vara number one!

För er som inte hängt med är Falinn från försvaret, hon klarade L-testet igår och jag ska utbilda henne till patrullhund fd bevakningshund under ett år!

Imorgon ska vi jobba, så Eboni får inta sitt kontor och Falinn får sitta i sin box i hundgården där hon bott de senaste 2 månaderna, så dem får lite space från varandra, tror det är nyttigt iaf för Ebbo! Och sen är Falinn trygg i sin box. Sen äntligen är jag ledig! Ska NJUTA! För sen är det dags med slutruschen i skolan och en jävla massa jobb innan det blir 2 veckors semester:D

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lägesrapport

  1. emma skriver:

    Vad roligt med en schäfer! Har alltid själv velat ta hem en för träning, en dag hoppas jag kunna göra det. Tror man kan få ut mycket av det.

Kommentera

