Spår och BPH

Glömde ju skriva att Eb igår gick sitt första hårda spår! Har tyvärr spårat på tok för lite med henne, lite som valp o senast förra sommaren, det har gått bra o jag har länge haft en känsla att hon kan bli jävligt bra, men jag har haft bristande intresse när det gäller bruks.

Vi fick rejäl störning i slutet på spåret, jag hade lagt kongen bakom traktorhjulet och ert flertal människas hade gått runt där för dem skulle ha traktorn, men dem fick vänta o vi testade ändå.
Hon spårade noga och bra, självklart inte lika bra o säkert som i skog, men bättre än vad jag förväntat mig:)
Hon såg först lite förvirrad ut när vi kom fram dit flera människor hade gått i vårt spår, men ganska snabbt fick hon fatt i mitt igen o drog raka vägen till belöning:D
Säg någonting den hunden inte kan!

Idag ska vi till Märsta-Sigtuna med klassen hela dan. 5 hundar från klassen ska få gå ett BPH prov, beteende och personlighets test! Vet inte så himla mkt om de men vi har gått igenom de lite kort. Eboni blev framlottad så hon ska få göra de testet idag:) såå spännande!

Ska försöka hitta något MH till henne innan hon blir för gammal, om utifall att vi vill starta brukset sen. I och med mitt projektarbete så kommer vi spåra en hel del det närmsta året:)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

