Hemma

Sitter i mitt lilla hus med en sovandes Eboni brevid mig. Fast att vi åkt bil i ca 7 timar med pauser så har hon sovit mest hela kvällen. Men det har väl varit desto mindre sömn hela helgen så hon är nog lika slut som jag är.. Skulle inte tacka nej till o vara ledig imorgon och bara ha en slappar/återhämntningsdag, det tar på krafterna att shoppa, sova borta och åka en jäkla massa mil;) Men imorgon går jag heldag i skolan, har ganska sköna ämnen så vi ska väl överleva;) Ska försöka träna lite agility efter plugget, måste få tillbaka slalomen som den en gång varit…

Gekås is my place, jag köper typ ALDRIG något till mig själv, går typ aldrig på stan längre, och har inte den ekonomin att jag kan köpa kläder varje månad, därför är det värt att spara lite pengar och åka till Ullared och köpa allt på en och samma gång så har man så man klarar sig ett bra tag;) Hahaha, har du inte vart där och tycker jag låter som en nörd? Det måste upplevas för att ni ska förstå!

Eboni har vallat 3 pass och jäklar va det går. Höger och vänster funkar nästan alltid, ligget är en aningens segt, hämten börjar likna riktigt bra hämt, fösning och drivningen har hon helt naturligt. Hon skulle kunna valla tills hon stupar, vill in direkt igen efter att hon fått druckit lite vatten, men samtidigt är det så skönt med henne, för hon kommer direkt när jag säger- Tack det räcker. Min lilla höna! VP närmar sig 🙂

Efter att ha tillbringat mycket tid med valpar på senaste så har avelsdrömmarna blossat ut, mer än någonsin. Om Eboni har fina ögon och klarar VP (vilket jag vet att hon kommer att göra, det hänger mer på matte) så kommer hon att få en valpkull inom en snar framtid:) Jag har redan börjat titta på hanar, lite tidigt kanske, men så himla kul 😀

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hemma

  1. Sandra & Keep skriver:

    Kul med valp planer:-) Håller tummarna för er på kommande VP:et.

Kommentera

