Intervjuv och vallning

Idag åkte jag hem, för en arbetsintervjuv på ica, som låter lovande:) Kändes mycket bra!

Efter de så åkte jag och dogsen till skolan för att valla fåren tillsammans med Isabelle och Ben. Fåren har blivit helt skumma sen sist, dem är oinvallade men när jag var med en dag för att valla in dem så gick dem bra, men som sagt, svåra får har jag fått höra. Och visst är det svårt för våra unga hundar när fåren springer från ett hörn till ett annat, trånga utrymmen är fortfarande lite läskigt för min lady!
Men passet gick mycket bra! Hon jobbade på så fint och koncentrerat! I början utmanade jag henne lite väl, men efter en stund började fåren att betee sig som vanliga får:) Isabelle sa att dem aldrig skött sig så bra om idag, så om några veckor kanske… 😉 Jag fick till några fina kortare hämt utan att dem sprang och ställde sig i ett hörn:) Och min hund är en gudinna på att fösa, älskar hennes stil:) Bra jobbat av min unga tös på svåra får! Nu jäklar är vi på G!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Intervjuv och vallning

  1. Caroline skriver:

    De gick bra för Lucifer nästa vecka! 🙂
    Tror att de går bättre med en lugnare hund som har en bra inverkan på djuren…
    Som de kan känna sig trygga med. 🙂

    De springer fortfarande som as för Olivia men går lugnt med Lucifer. 😉

Kommentera

