Vallningsfilm

I förmiddags åkte jag och Madde och vallade i Carlsro=)

Jag började köra lite med Eboni men sen fick Madde ta över. Utvecklingen går i rasande takt nu och det är svårt att veta hur man ska göra eller skicka hundne när fåren gör si eller så, så Madde visade med Ebbobebbo!

Eboni gick sååååå bra! Såå lyhörd på Maddes kommandon! Det värmer i Matildahjärtat! Mina höna är så duktig!

Tänk er att gå en förberedande vallningskurs med sin 6 månaders valp som hade träffat fåren 1 gång tidigare och matte har ingen tidigare erfarenhet av vare sig vallning eller border collie men är jättelycklig över skitungen som hon har i sitt koppel. Tänk er att då får höra av en ganska känd instruktör att – den där hunden verkar inte ha något vall i sig, kanske att de kommer fram senare…
Usch, jag ger inte mycket för att gå kurs för folk som är insnöade på EN metod, och inte individanpassar sina kurser. För alla vet väl att alla hundar är olika?

Men look at us now 😀

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vallningsfilm

  1. Emelie & Zamba skriver:

    Å vilken fin film med en så fin låt!
    Jag kan ju verkligen ingenting om vallning o kan verkligen inte avgöra vad som är bra elr inte men jag tyckte det såg väldigt fint ut..hon verkade ju väldigt mjuk, förig och fin..(=
    Bra jobbat!!

Kommentera

