Ett tag sen sist

Hela veckan har jag levt på förra helgens bravader och jag kommer att leva på de ett tag till=)
Hela veckan har jag kallat min hund för vinnaren, men hon fattar nada, hon gjorde ju bara det hon brukar göra, whats the point, varför en sån big deal tycks hon tycka! Men hon gillart!

Veckan har bestått av plugg och en tur till Uppsala. Idag var jag och Yessica på prova på träning på curves, vill börja träna där, men det är ekonomin som sätter käppar i hjulen.
Denna vecka har även inehållit en del ångest. Panik för framtiden, panik för ekonomin, kommer jag ha råd att betala hyran under sommaren? Får sista pengarna i slutet på Maj och då några tusen mindre än vad jag brukar få? Whaaat? Jag går ju även 10 dagar i Juni, fattar nada.. Men för att lätta på spänningarna så ringde Rosanna och frågade om jag ville ta hennes jobbpass imorgon:D Yeey! Fick hem ett papper om schemaförslag under perioden v 12-19, Great, jag e ju borta på praktik v 14-18 och de innebär inge jobb, inga pengar.. Så jag hoppas att dem ringer mig mycket fram tills dess så jag kan spara undan pengarna till hyran i sommar….

Jag har en riktigt sakna Tayzon period. Ibland är det bara såå svårt.. Det är svårt att acceptera, det är svårt att gå vidare och det är svårt att andas utan sitt syre.. Han var ju mitt syre, mitt hjärta, mitt allt.. Jag har förlorat en stor del av mig själv och I will never be the same again. Men jag försöker att kämpa på med mitt nya liv, fast jag har så svårt att leva de nya livet utan honom.. De var lixom han och jag nonstop i 8 år…. Svårt….

Hundarna har fått minimal träning. Båda hoppar runt på 3 ben ute så vidare långpromenader blir det inte heller. Men jag har verkligen insett att Ebbo är en stor och vuxen tjej nu, hon klättrar inte på väggarna längre utan hon ligger ner, vilar, sover varvat med att då och då komma med leksaker, hon är inte alls som förut och det är skönt!

Nu ska jag återgå till mitt pluggande, fattar inte varför en viss lärare alltid ger oss så krångliga uppgifter. Uppgift efter uppgift och det har noll samband. Det känns så mycket huller om buller och den känslan gillar inte jag. Man ska beta av ett kapitel i taget inte börja i mitten, för att återgå till slutet och sen ta det från början.. Rörigt? Ehh ja..

När jag behöver ett break i form av en promenad i solskenet med mina älsklingar!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

