Bäst när det gäller…

Efter en sömnlös natt p ga spänningar och tankar inför dagens äventyr samt dunka dunka musik ovanför så var det äntligen dags. Lydnadsdebuten! Såsom jag velat, betalade i sista sekund, funderade på och skita i allt när platsliggningen strulade till sig men jag beslutade för att koppla bort allt. När jag vaknade var jag ganska cool och hade helt rätt inställning, vi ska kolla av hur momenten sitter under tävlingsmässiga former, är det samma hund som på träning?

Var där lite mer än en timme innan och 12 30 var det dags för lottning. Nr 5 av 9 kändes riktigt bra. Första platsliggningsgruppen, om 5 minuter! Hjärtat började slå..
Vi fick lägga där klass 2 körde så Eboni fick ligga på kanten mitt i rutan! Haha trodde inte dem skulle säga åt oss att lägga just mitt i den, men jo..
Hon la sig på första kommandot och nu var det dags att gå, förberedde mig på att få se Eboni stående men se där vad fint hon låg.. Hon låg i hela 2 minuter! Hon varvade med hakan i backen och att titta upp, hon ändrade liggläge en gång men hon låg KVAR!
När dem sa att tiden var ute och att vi skulle återgå så fick jag tårar i ögonen! Vi hade klarat de! Älskade Eboni som inte legat 2 minuter på länge då vi gång på gång fått backa träningen av olika anledningar.. Vi hade där vunnit.. Och Eboni fick massa godis=)

Efter lite uppvärmning och väntan var det dags.. Dem hade delat av planen som tvåorna körde på till två mindre planer, så brevid oss körde klass 2, spännande och se om de skulle störa henne…

Hon gjorde moment efter moment såå fint. Hon var lugn och fokuserad! Och jag kopplade bort allt och log för mig själv och vi hade roligt!
Efter varje moment klappade jag om Eboni. Hon höll ihop såå bra, precis som på träning…
Innan vi klev av så sa domaren att detdär såg jättefint ut! Jag sa att ååh vad glad jag blir, det var debuten och jag har inte kunnat sova inatt. Hon sa då att det var en STRÅLANDE debut! Mitt hjärta fylldes av värme…

När vi klev av planen fick vi massa kramar och grattisar, detdär blir ju ett första pris.. Säg inte sådär säger jag, men Yessica sa att vi fått bra poäng.. Men jag hade ju redan vunnit..
Sen gick vi och plockade fram burkmat från min väska som Eboni fick tugga i sig, haha bääästa belöningen.. När Yessica skulle slänga den och jag kampa med Eboni så ville hon knappt kampa, så vi har hittat våran bästa belöning nu, men givetsvis fick hönan kampa lite..

Dags för prisutdelning och dem ropade upp en efter en.. Jisses vi kom till pallplats.. När det var två kvar och dem inte hade ropat upp vårt namn säger Yessica att Matilda du vinner! Jag sa åt henne att hon inte får säga så.. Det kan inte vara möjligt!
Men fatta! Vi vann! 1:a pris, 182 poäng och klasvinst på debuten! Det är insaine.. En pokal och 15 kg hundmat fick vi med oss hem.. Och jag kan inte riktigt fatta de.. Men jag är världens lyckligaste.

Innan jag delar med mig av poängen så vill jag även gratta Yessica och Pippi som imorse kammade ihop ett första pris på 172,5 poäng och tog därmed LP1 och en 3:dje plats! Sååå bra=)
Och grattis till Kim och Dimma som kammade hem ett första pris på 161 poäng, 5:te placering på DEBUTEN!
Vi är bäst! Och tack för att vi kunde göra detta tillsammans!

Poäng: kursiv stil=domare vanlig stil= jag

Platsliggande: 9– ngt orolig, kryper ngt kryp? men hon LÅG KVAR:D
Tandvisning: 9,5 åmar sig något
Linförighet: 9 pos ngt långt fram Nöööjd! Har kämpat med attityden och tempot!
Läggande: 10
Inkallande: 8,5 Tempo
Ställande: 9 steg Enligt mig kändes de som en tia så jag e nöjd
Apportering: 8 tar tidigt Händer aldrig på träning där är det 10, måste jag träna mer på!
Hopp över hinder: 9,5 snett avslut, utdraget kommando Ska tänka på kommandot
Helhet: 10 Jättefint

182 poäng, 1:a pris, Klassvinst!

Ohhhh sååå nööjd. Men domaren var ganska petig överlag, men ändå lyckades vi så bra!=)
Film kommer imorgon:)

Bilder:


Stjärnorna! Fatta att det gick så bra för oss alla:D



Grattis pussar:D Sååå söööta

Stolt tjej:) Mattes tjej ❤


Du&jag <3<3<3

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bäst när det gäller…

  1. Emma skriver:

    Grattis 🙂

  2. kimochdimma skriver:

    Tack för allt=) Vet inte hur många gånger det sagts;) GRATTIS till bästa oss:D

  3. Elin & Koira skriver:

    WOW!!!! Grattis till de otroligt fina poängen på debuten!!! Vilken toppen-lydnadstjej det kommer bli av Eboni!!! Jag är så glad för er skull, vet PRECIS hur det känns att vara så orolig för platsen (det är vårt osäkra moment), och det är så härligt när det släpper! Grattis igen, och ge vofsan lite extra tuggben hela veckan ut! 🙂

  4. Elisabeth skriver:

    Grattis till en fantastisk debut!! Vilken fin hund du har! Lycka till i framtiden :))

  5. Nickie skriver:

    Grattis! 🙂

Kommentera

