Depp blir pepp

Igår kväll drabbades jag av vad ska man kalla de, en depp!
Jag är van vid att kämpa, att inte få någonting gratis, jag är van att varje positiv grej för med sig typ 2 negativa grejer.
Jag kände för att bara åka bort, ta med mig hela min familj och bara dra någonstans för en stund.
Den långa vintern sätter sina spår, och missförstå mig inte jag älskar vintern också, blir som ett barn när första snön kommer, älskar att bygga grottor och rulla mig i snön, men det räcker.. Man går runt och är kall (eller som på senaste kall, varm, kall varm för att tempen skiftat) man är blek och känner sig allmänt ugly.. När det töar så är det omöjligt att hålla rent, hundarna blir blöta och smutsiga.
Igår fick jag bara nog och satt och tyckte synd om mig halva kvällen, tills jag fick veta en sak och de slog mig att det finns folk som har det värre!
Jag ska kämpa såsom jag och min familj alltid har gjort, och snart kommer det ljusare tider. Sen att det alltid ska vara någonting, om ingen är sjuk, så är en hund skadad eller så går bilen sönder, någon krockar min mammas bil osv you name it, man blir less, men börjar förstå att det är så livet är… Även om jag tycker att vi har lite mer otur än alla andra. Men vi är friska ( inga dödshotande sjukdomar iaf) och har tak över huvudet och mat på bordet varje dag. Att sen varje dag få vakna upp med de underbaraste på denna jord, att så fort man slår upp ögonen höra en viftande svans och en Eboni som lägger sig på rygg och bara vill mysa, det kallas jag LIVSKVALITET!

Idag gjorde jag även ett prov i marknadsekonomi, som gick galant, det kändes så iaf. Var lättare än förväntat och jag hade tränat på rätt saker! JACKPOTT!

När jag kom hem från skolan gick jag och hundarna en promenad och jag körde några platsliggningar med Eboni under promenadens gång. Hon har blivit ganska säker, så det var nog mycket en löpgrejj, men så hände se som inte fick hända.. 2 ggr..
Ena gången börjar Trojja skälla på en hund som går ganska nära förbi, Eboni flyger upp med ragg över hela kroppen, skäller och kollar in hunden, jag ropar in Eboni att komma till mig, Trojja skäller och jag får nog och går fram till Trojja och säger åt henne… Jag tar tillbaka Eboni utan att göra någon stor gejj av det hela, lämnar henne och går tillbaka när hon ligger tryggt med hakan i backen, duktig tjej!

Fortsätter promenaden och stannar till vid nästa gräsplätt. Eboni ligger fortfarande fint. Jag hör en joggare och tänkte bra störning att han kommer att springa bakom mig, där gångvägen gick.. Men han har en hund i ett midjebälte som får syn på Eboni och drar med sig husse från gångvägen till gräsplätten och han får stopp på den några meter framför Eboni. Och Eboni reser sig, reser ragg och är påväg mot mig. Jag lägger henne där och säger medan jag är påväg så hundägaren hör- att det där var ju verkligen inte vad du behövde när du ligger en platsliggning.. Jag klappar om Eboni och gör om och belönar direkt när jag ser att hon ligger avkopplat.

Men är det inte typiskt? 2 ggr på samma promenad:( Varför skulle jag lägga henne just idag? För att ge henne de bästa förutsättningarna inför söndag, lyckades jag? Nej…
Eboni gillar andra hundar men hon kan säga ifrån. Men jag upplever henne som något osäker när jag inte är i hennes närheten, med mig är hon trygg och hon vet att jag skyddar henne mot elaka hundar, och när det kommer en golden släpandes på en husse, när hon ligger plats och jag står 20 meter bort är det inte så konstigt att hon blir osäker och vill komma till mig.. Stackars höna!
Så inga förväntningar på platsliggningen på söndag. Men om vi nollar för att hon ställer sig så gör vi väl det då! Hon går iaf inte fram till andra hundar, när vi tränar så har hon noll intresse och behov av att vara med andra hundar, det är bara jag som gäller.. Usch så ledsen jag kände mig. och sen dåligt samvete för att jag fick bli arg på Trojja. Inte så konstigt att hon skäller på andra hundar ibland, vi jobbar med det dagligen, när hon i somras nästan blev dödad av en hund som kom för nära henne. Men hon kan ju lyssna när jag säger åt henne att vara tyst…

Stämningen när jag kom in var sämst men jag busade mycket med Eboni och vi kan ju hoppas att hon inte blir osäker igen av detta..

Nu till något roligare:) Fick roliga besked ang praktik ikväll! Har haft praktikpanik för vi får inte tag i dem som vi först tänkte vara hos, dem svarar inte längre.. Men idag fick jag andra trevliga besked som gjorde min kväll:D Kommer bli awesome!

Nu ska jag rasta hundar och köra över dem till Yessica som ska vara hundvakt för jag ska provjobba på försvaret imorgon, så blir borta hele dagen:)

Adios

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Depp blir pepp

  1. Emma skriver:

    Jag hade henne på foder, men fick köpa ut henne 🙂

Kommentera

