Kvickna till

Efter att ha legat sjuk i 1 vecka så börja de nu att ge med sig. Kan säga att agility INTE var den bästa medicinen.. Jobbigt blev de när de satte sig på andningen, i söndags var det värst. Har ju en tendens att få förylnings astma samt astma vid allergi, och snart ska väl den skiten börja..:/ Men nu har jag varit hemma från skolan i 2 dagar så nu får det fan räcka..

Har pluggat en hel del, men hjärnan har bara kunnat koncentrera sig kortare stunder så det har blivit mycket pauser. Och jag som alltid har så höga krav på mig själv tycker att jag borde har pluggat mer… Tur att jag började tidigt, för är man sjuk så är man och det är bara att acceptera, vad ska man annars göra?

Eboni har fått minst ett litet träningspass om dagen. Det nalkas ju lydnadstävling snart… Momenten sitter fint, och platsen blir säkrare och säkrare så på söndag ska vi tuta och köra och kolla av om hon går lika bra på tävling som på träning. Det är ju de tävlandet går ut på till en början. Kolla av vad som sitter och vad som behöver förbättras! Rätta mig om jag har fel!

Trojjis har också fått träna lite och har en hejdundrande rolig attityd till träning numera. KUL!=)

Idag ska jag hämta bilen, fick ett samtal i morse, och det blev billigare än vad dem först sa, för att det var en sak som dem trodde behövdes bytas men som inte behövdes, dem hade tagit massa prover på cylindern(?) avgassystemet iaf men dem var normala så nu har dem tagit bort den felkoden.
Sen sa han ang bromsarna och den läckande bromsvätskan. Det var så in i helvete blött:P Dem hade fått torka och torka innan dem kunde sätta dit nya bromsklossar? eller vad tusan han sa..
Men men det är iaf svidanden tusenlappar, men nu åker jag i en säker bil igen=)

Sen fick jag ett samtal av mamma… Inte kul! Hur fan kan man börja backa när man ska svänga vänster i en uppförsbacke, när det ligger en bil bakom? Och när man ändå är så dum i huvudet och backar med sin jävla skrapmaskin och känner och hör hur man har kört på något och kolla i backspegeln, ser en bil och sen bara åka därifrån så bilen bakom får jaga ifatt en? Hur kan man sen säga att det var inte mitt fel? En riktig idiot som ska betala varje krona som det kommer att kosta!


Min prins hans sista dag i livet:( Han fick vara lycklig in i de sista!

Jag saknar min prins så jag kan börja gråta när som helst. Har haft flera dagar då jag bara tänker på honom. Dagar då jag kan höra hur hans hjärta rusar. Jag undrar hur man kan gå från ett litet blåsjud till ett kraftigt inom loppet på 2 månader. Jag ser fortfarande bilden i huvudet när jag lämnar honom där livlös, han har dragit sin sista snarkning och tagit hans sista andetag!

Jag vet att han finns där uppe och vakar över oss. På senaste tiden har vi utsatts för en rad händelser, som hade kunnat sluta så mycket värre än vad det har gjort. Jag har då varje gång tittat upp mot himlen och tackat honom, för jag vet att det är han som skyddat oss! Han är vår alldeles egna skyddsängel som jobbad där uppe för att vi ska ha det så bra vi kan här nere..
Ibland kan jag både höra och se honom..
Min lilla hjärtanram med ett foto på en bebistayye som jag har i hallen ramlade ner häromveckan. Varje gång jag satte upp den så ramlade den ner, jag vet att det var för att visa mig att du fortfarande finns här, fast att du inte syns! Och jag känner dig! Jag känner din närvaro. Du är nära fast ändå så långt bort.

Vill bara att du ska veta att vi ALLA saknar dig! Du var vår alldeles egna speciella prins! Du var min on and only king!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

