Mycket som händer

i tisdags så stannade jag och en klasskompis efter skolan (slutade vi lunch) för att träna lydnad i skolans försöksväxthus. Vi fick dock jaga nyckel och eftersom Lindas hundar dampade på Eboni och Eboni har börjat med att kunna dampa tillbaka och det inte fanns något bra ställer att binda henne i närheten så fick hon ligga utanför byggnaden jag skulle in i för att ragga nyckel. Jag tänkte att det är mycket bra träning för Eboni och att Linda står en bit bort och kan säga till Eboni om hon reser sig eller så..
När jag kommer ut så håller jag på och krockar med en kille som står precis utanför och då ser jag att Eboni rest sig och backat några steg så jag säger – ahh då förstår jag om du inte ligger kvar, om han ville komma in… Men jag tyckte att Eboni betedde sig konstigt och stod och morrade och tittade på dörren när jag kom fram till henne, då sa Linda att hon hade försökt att säga åt honom men att det inte gick, jag fattade ingenting och bad henne att ta om allt från början..

Strax innan jag kom ut kom denna kille (han jobbar på skolan och har inte alla hästar hemma har jag fått veta) han ställde sig bredvid Eboni och hukade överkroppen mot henne och stirrade i ögonen på henne:O Linda såg hur Eboni flackade med blicken och blev väldigt nervös så hon sa åt honom att SLUTA STIRRA PÅ HUNDEN, SLUTA STIRRA PÅ HUNDEN SA JAG! Men han hade inte lyssnat, så Eboni reste sig och backade bakåt några steg och morrade på honom…

Stackars stackars lilla höööna. Hon e ju så signalkänslig och jag förstår om hon morrade på honom. Hon har ALDRIG i hela sitt liv morrot på en människa, hon ÄLSKAR människor, men i detta läge så förstår jag henne, mer hotfullt kunde han ju knappast beté sig.
Linda sa att Eboni hade legat så fint hela tiden medan jag var borta, och så kommer en jävla idiot och ska förstöra.. Jag blir så ledsen..
Ungefär samma sak hände Tayzon när han var i samma känsliga ålder, så han blev ju reserverad mot män LÄÄÄNGE innan det gick bort, trots att han var en annars översocial spaniel, så jag vet att det kan sätta djupa spår! Hoppas bara Eboni inte blir reserverad.. Han hade även keps och luva, Eboni måste blivit fan så skrajj.. Och hoppas inte att platsliggningen är förstörd nu, vi som jobbat på den, och hon låg så fint tills dess..

Trots kaos så presterade hon bra på träningen, lite ofokuserad i Linförighet till en början, men med tanke på omständigheter så var det inte så konstigt, + att Lindas hundar skällde och gapade… Annars jobbade hon på fiiinfiiint!

Älskade höna, månne inte detta sätta spår i dig nu..

Har pratat med min lärare Helen som skulle prata med dem som är ansvariga för honom.. Jag själv tyckte att det var jävligt obehaglig, och med tanke på hur många hundar det finns på skolan så vill jag inte att fler ska råka ut för detta..

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

