Lydnad och långis

Började dagen med lite slapp för att sedan bege mig ut på en plogad parkering i närheten, för lite lydnadsträning. Vart en hel del störning mot slutet med bilar som kom och gick, skottande gubbar, folk, barn och en snöskoter som brummade, men min älskade lilla vovve brydde sig bara om sin matte men reste sig på någon platsliggning när det vart lite för stökigt. Platsliggning överallt och ingenstans flera gånger om dagen nu!

Övrigt har jag inte mycket och klaga på när det gäller lydnadsklass 1, idag var hennes inkallningsingångar så mycket bättre! Vi fortsätter att nöta på och jag har börjat lägga mer och mer vikt på stadga i momenten, stå helt stilla utan att röra en fena bla och hon verkar köpa de, har väl aldrig haft direkta problem med de, men det är ju värt att lägga lite extra vikt på stadgeträningen;)

Kom fram en gubbe som sa typ- Viiilke lydig hund du har. Jag ler lite och säger att tack vi försöker och jobbar på det iaf. Sen sa han att han bli såå glad när han ser sånt! Tack gubbe lilla, det värmde! =)
sen vart det en långis i skogen!

Sen har jag städat och håller på att tvättar, för ikväll får jag besök och blir väl lite filmtittande..
Sen från ingenstans så får jag väl ta lite blod på golvet för Ebbo har fått skavsår av tikskyddet :O Röda märken.. Så nu får hon vila lite.. Stackars Eb, men hon verkar tacksam att bli av med det för nu slickar hon sig mest hela tiden;) Nystädat som det är:P

Lägger upp några Eboni bebis bilder. Hur valpsjuk jag än kan vara ibland så måste jag erkänna att det är ganska skönt med en hund ibland;) Men i Maj kommer det är schäfer och så småningom en BC tös så vi får passa på och njuta av att bara vara vi två;) Även om Eboni nog verkligen kommer att uppskatta en lekkamrat.. 😛






Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

