Löptik

Idag upptäckte jag att Eboni har börjat löpa 🙂 För andra gången i sitt liv, hennes första löp skedde i April, så jag visste att det var dags när som helst. Men jag har inte sett att hon varit svullen men ikväll när vi chillade i soffan efter träningen så slickade hon sig ganska rejält och då såg jag att hon var svullen och att de kom blod!
GREAT, nu kan vi tävla lydnad i Feb och tävla hela sommaren utan att tänka på löp!
Vad skönt det är med tikar, framförallt när dem löper när det passar och inte är ett dugg påverkade av de:D

Men vart fan har jag lagt hennes tikskydd? Har sett de efter flytten, men vart?? Hmmmm…

Tänk att hon gick ett av sina bästa lydnadspass någonsin, samma dag som hon började att löpa, sköööööönt!

Appro på löp och stor tjej så kom jag och mamma nyss på att om typ 2 månader blir Eboni och hennes syskon 2 år:O
När jag läser andras bloggar och ser att deras hundar fyller två så tänker jag, ååh då är man ju vuxen, vid 2 så är dem ju vuxna, stora bruden lixom. Meeen.. Eboni är inte vuxen, fast att hon snart blir 2. Rättare sagt denna kull kommer aldrig att bli vuxna, haha, alla lider av högre graden DAMP! *ASG*
Näää, jag får nog vänta typ 10 år till innan min hund blir vuxen, för hon har inga planer på att bli helt vuxen 😉
Men ska jag vara ärligt så gillar jag hennes ibland (ganska ofta) otroligt barnsliga sida och valpiga utseende!

Du är bra som du är!

och jag älskar dig för just den du är!

B-kullen, eller ska vi döpa om den till dampkullen?? (Loki saknas)

Det här inlägget postades i Hundigt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Löptik

  1. Emelie & Zamba skriver:

    Vad lika dem var alla syskon! Är dem det mentalt också?
    Tack för kommentaren gällande att blogga elr inte..dessvärre blir det ett uppehåll ändå..jag känner att jag behöver det..man delar med sig så mycket av sig själv och just nu känner jag att det har blivit för mycket så då får det vara ett tag..men tbx kommer vi för i grunden så älskar jag att blogga..tycker det är roligt och skönt att få skriva av sig..(= Men men..så kan det va..hoppas ni rockar på lydnads tävlingen!

Kommentera

