Agilitytävling

Idag bar det av tillsammans med Yessica, Sting och Pippi mot märsta för deras inofficiella agiltytävling. 3 starter, 2 hopp och 1 agility!

Jag har inte tränat sen rättvik i Oktober så jag var förberedd på kaos med andra ord;)

Agilityklassen var den första klassen och vi kom i mål med 10 fel, men ingen tid. Fatta om jag blev nervös när någon från banan kom springandes emot mig när jag belönade Eboni efter loppet. Dem hade missat tiden.. Omlopp.
Jaha ja, trist men samtidigt så får Eb o jag köra fyra starter idag då, bra träning!
Vi fick samma fel andra gången med:P + en till vägran, surt, men vi hamnade på en 5te plats. Var bara 5 som kom i mål, en nolla, 2 fem fel (Svartberg o Kim, GRATTIS) och sen vi på 15, så 10 eller 15 spelade ingen roll, samma placering iaf;)

Hopp A, kaos. Riktigt ladda hund och en klurig slutspurt. Jag fokuserade nog mer på vart jag skulle än på att visa Eboni vad hon skulle göra. Jisses, vi kallar de nybörjar hjärna!

Hopp B, 10 fel och en 11 placering! Lite bättre samspel här;)

Summa kardemumma jag är nöjd! Hade räknat med mer kaos!
Meen dumma vägringar på tunnlar (gula). I Tirep vägrade hon som tusan på tunnlar, men efter de har det funkat bra, men idag gick det inte fullt lika bra. Kanske beror det på att jag hamnar så långt bakom henne och att hon då blir osäker och snurrar och springer tillbaka till mig? Kanske borde jag puscha mer, fram framm, tunnel tunnel?
Slalomen, 2 svåra ingångar och utebliven träning så vad kan man begära?
Vi ska även träna tighta svängar. Eftersom Eboni kommer med en sådan fart och kraft så hamnar hon ibland så långt ifrån dit vi ska, jag kommer att få filmerna utlagda ikväll och på sista banan ser man hur långt ifrån hindret hon hamnar och då åt typ fel håll? Svårt o förklara men det ska vi träna på;)

GREAT DOG SHAME ABUT THE HANDLER!

Min hund är grym, så sjukt nöjd över henne och grunderna dem sitter, men hon som springer där bakom är det lite värre med;) Bättre handling behövs! Men vad fan, det tar ju tid, har tävlat minimalt med Tayzon, som för övrigt oxå var en naturbegåvning, och har inte tävlat på 2-3 år innan nu, och detta är en helt ny typ av hund för mig och vi håller fortfarande på att lära känna varandra på tävlingsbanorna!

En sak är säker, det är en utmaning, en rolig utmaning och att få utvecklas tillsammans med henne, det finns inga ord på hur bra det känns! Tillsammans ska vi kämpa, vi siktar mot stjärnorna! ❤

Det här inlägget postades i Hundigt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Agilitytävling

  1. kimochdimma skriver:

    Tackar! 😛 Ni gjorde tre helt suveräna lopp trots missar men det är de man får lära sig av 🙂 Fortsätt kämpa, för det ska vi 😉 Det kommer tids nog, rätt var det är så faller alla biter på plats.

  2. bennybus skriver:

    Tack för den fina kommentaren, vad glad jag blir 🙂 Din hund verkar vara en riktig pärla hon med 😉

    Kul med agilitytävling, här uppe i norr är det ungefär en om året under vintern…

  3. Elle,Trombi & Ed skriver:

    Tack, ni var jätteduktiga ni med 🙂

    Voffs från oss

  4. Kenth skriver:

    Grattis själv till mycket fint på banan i Märsta. Du vet hur det är – ju mer man tränar desto mer tur har man! Lycka till i framtiden!

Kommentera

