Love hurts



Förra årets julkort. Det saknas en tomtenisse:(

Juletider-glada tider. It use to be. Nu är smärtan värre än värst. Första julen utan min kung. Den först utan honom är alltid så svår. Första snön, första julen utan min julstjärna.
Tayzon älskade snön, han bokstavligt talat simmade i snön, han rullade sig till hela han blev en snögubbe, han blev som valp på nytt och älskade att jaga snöbollar.


Det var såhär de skulle vara… Föralltid!

Vem ska nu ligga och vakta alla julklappar under granen?
Tayzon var så mänsklig på något vis, han visste precis vad som skulle hända. Efter julmaten vart det tv och efter de vankades de julklappar! Han låg alltid under granen för att ha koll. Ha koll så att ingen började utan honom. Han var den som hade mest julklappsfeber av oss alla. Han älskade att öppna julklappar och han var kung på de! Hans teknik har jag aldrig skådat att någon annan hund har haft! Min kung ❤


Du&jag Tayzon. Föralltid du&jag!

Jag skulle göra ALLT för att få dig tillbaka frisk och kry. Smärtan är enorm, fast jag vet att det var det ända rätta. Jag såg det på dej och jag har hela tiden lovat att jag ska hålla mitt löfte. Ingen hund ska behöva lida! Du är värd att må som en kung..

Eftersom du hade så ont som du hade i somras, hur ont hade du inte haft idag i denna kyla? Din kropp hade aldrig pallat de, den var för sliten, för trasig. Hur hade du mått efter hjärnblödning x 2? Jag vill inte tänka på hur du hade mått och jag vet att du har det bättre där du är nu. Du mår som den kung du förtjänar att må!


This was our last goodbye. Nej det var inte vårat sista farväl. Farväl är ej föralltid, för vi kommer att träffas igen! Jag längtar tills den dagen då det blir du&jag Tayzon! Du&jag <3!

Jag älskar dig nu och föralltid! Och smärtan jag bär är enorm, jag vet att du vill se mig stark men det är svårt när jag känner mig så svag. Men jag ska hålla mitt löfte till dig Tayzon! JAG SKA LEVA FÖR DIG!


Det här inlägget postades i Hundigt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Love hurts

  1. Lisen skriver:

    buhuuu!! snacka om tårarna föll! sånt här får en att fundera varför man egentligen skaffar sig ett undebrart litet liv.. det gär så ont att mista dem sen 😥 håll hakan högt och tänk på alla underbara minnen ni har ihop och lev på glädjen! :’)
    KRAMAR om dig vännen !! ❤

    Lisen

    ps. Affe skickar iväg en tanke och puss också 🙂 ds.

    • agilityeboni skriver:

      Ja jag har oxå tänkt den tanken, varför skaffar man sig fler? Kanske Eboni är den sista? Men nej, jag skulle inte klara av att leva utan dem. Om jag inte hade haft Eboni vid min sida denna svåra tid så vet jag inte hur jag hade klarat mig.. Men ont gör de, ondare än vad man kunde föreställa sig..:(

      Tack för dina fina ord Lisen=) Det värmer! Ta hand om dig och Affe nu, snart kommer det ljusare tider och i vår måste vi festa loss lite 🙂
      Kram

  2. kimochdimma skriver:

    Kan inget annat än att hålla med Lisen, när jag läste det så kom tårarna och sen var det kört. Då kom en blöt nos och puffade på mig. Det bevisar att våra allra bästa vänner finns där för oss, även när vi har det svårt. På något sätt så kan de tyda våra känslor.
    Vet att det är svårt, men du vet att din kung har det bra där han är nu och att ni kommer träffas och vara tillsammans för alltid.

    Styrkekramar från oss, kram!<3

  3. Maria skriver:

    Vad vackert skrivet, vartenda ord!
    Det är svårt att ta bort en hund och speciellt om de inte är väldigt gamla.
    Jag tog bort min hugo när han fyllde 6 år. Den hunden krossade mitt hjärta! Jag hade säkert kunnat ha kvar honom i två år till men då på hans leders bekostnad, för han var helt frisk annars.. Jag har lärt mig den hårda vägen att man inte ska skaffa sig en storvuxen ras (hugo var en grandis).
    Men som slutsats kan jag säga att man ska gå på magkänslan och ge sin kärlek ett värdigt avslut, utan onödigt lidande ❤

Kommentera

