Freestyle och promenad

Idag stog freestyle på schemat hela förmiddagen, och de tackar vi för! Har inte tränat freestyle seriöst sen i Augusti tror ja men freestylepausen har nog bara varit bra för oss =)

Vi började i växthuset med lite grundövningar och de mesta kunde vi ju redan men då försökte vi att göra det lite mer avancerat. Trojja fick även hon köra lite och jisses vilken pepp liten sak :O
Eboni skötte sig bra, freestylelover som hon är men hon var för det mesta helt tyst!!! *vååågen*
Kom något läte när hon backade men då gick jag på henne direkt och hon köpte de! Men sen när vi skulle träna på att hon skulle springa runt en kon från ett längre avstånd kom skallet igen, men efter att ha sagt åt henne några gånger arbetade hon tyst och lugnt igen!
Men jag blev imponerad över att hon ändå höll sig i skinnet såpass trots all störning. Tummen upp för Ebbo!

Efter lite teori och praktiksnack så åkte jag, Yessica, Linnea och Josephine med våra sammanlagt 7 hundar till skogen i Rösaring och släppte dem:) Det var underbart väder och hundarna rejsade som bara den! Yessica tog även en massa fiina bilder på hundarna som jag kommer att få ikväll, så då kommer jag att lägga ut några! =)

Nu sitter jag och pluggar men har noll motivation, men men, en dag kvar sen har vi jullov i 3 ½ vecka så man bör nog inte klaga;)


Freestyle är skojj! Ibland lite för roligt;)

Det här inlägget postades i Hundigt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

